Posiadanie auta - serwis

iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi) silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spal

Posiadanie auta - serwis

Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)
Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy


Warto wiedzieć

Paliwem spalanym w silniku iskrowym musi być paliwo intensywnie parujące w układzie zasilania silnika w paliwo lub w cylindrze silnika. Paliwo to może występować w formie płynnej lub gazowej. Do stosowanych paliw należą m.in:

benzyna
benzyna bezołowiowa
etylina
LPG - gaz płynny
CNG - sprężony gaz ziemny
metanol
alkohol etylowy (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn)
Stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być utrzymany w odpowiednim dla danego silnika przedziale. Zbyt mała ilość powietrza sprawia, że mieszanka staje się zbyt bogata - sprawność silnika maleje, spalanie jest niezupełne, wzrasta stężenie tlenku węgla w spalinach1. Zbyt duży stosunek powietrza do paliwa powoduje zubożenie mieszanki, co skutkuje rozciągnięciem spalania w czasie do suwu rozprężania1.

Silnik może być zasilany w paliwo poprzez: gaźnik, wtrysk paliwa (bezpośredni lub pośredni; jedno- lub wielopunktowy) oraz mieszalnik gazu1. Paliwo przed dotarciem do komory spalania musi zostać rozpylone w powietrzu1.

Silnik iskrowy może być zbudowany w układzie silnika dwusuwowego, jak i w układzie czterosuwowym, istnieje jeszcze tzw. silnik Wankla z obrotowym tłokiem (rotorem), jest jednak bardzo rzadko stosowany. Odmiana czterosuwowa w wielu krajach nazywana jest silnikiem Otto.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym


Niezawodny samochód - jak to osiągnąć?

Niejednemu z nas przydarzył się problem z niesprawnym samochodem. Często taka sytuacja powoduje wiele niedogodności i generuje dodatkowe problemy, dlatego najlepiej będzie zapobiegać tego typu zdarzeniom. Możemy to robić na wiele sposobów, a najważniejsze są tutaj regularne przeglądy techniczne oraz stałe monitorowanie stanu auta. Mamy tu do odegrania bardzo ważną rolę, dlatego jeśli zauważymy, że nasz samochód wydaje dziwne dźwięki lub zachowuje się w inny sposób, warto skonsultować ten stan rzeczy ze specjalistą. Najlepiej oczywiście będzie się w tym celu udać do konkretnego warsztatu mechanicznego lub poprosić o poradę znajomych i zdiagnozować problem jak najszybciej. Często wczesna naprawa pozwoli nam uniknąć poważniejszej usterki, która mogłaby się wiązać ze sporymi kosztami.



© 2019 http://revolver.olsztyn.pl/