Krótko o badaniach i marketingu

jscowymi.Dobre opinie i marketingIm większa firma tym bardziej musi uważać na błędy marketingowe. Tak jak w przypadku małych i średnich firm straty mogą być niewielkie tak błąd marketingowy, który zmieni pozytywne postrzeganie cał

Krótko o badaniach i marketingu Informacje na temat działania firmy można zdobyć na różne sposoby, dla przykładu . To ciekawy pomysł, zwłaszcza dla dużych sieci handlowych albo różnych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Dobre opinie i marketing

Im większa firma tym bardziej musi uważać na błędy marketingowe. Tak jak w przypadku małych i średnich firm straty mogą być niewielkie tak błąd marketingowy, który zmieni pozytywne postrzeganie całej marki może oznaczać koniec dla jej działalności. Straty poniesione na skutek takich błędów są bardzo dotkliwe, dlatego warto zatrudniać jedynie renomowanych specjalistów oraz odpowiednio im płacić, aby mieli motywację do pracy.

Pozytywny PR jest bardzo istotny, a dbanie o to należy do istotnych czynników rozwoju i utrzymania firmy w dobrej kondycji. Mało kto dzisiaj może sobie pozwolić na niezadowolenie klientów, albo na złe opinie w internecie. Inwestycje tego typu może nie przynoszą wymiernych korzyści, ale z czasem dostrzeżemy ich wartość.


Sprzeda się czy nie?

Nowy produkt na rynku wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań statystycznych, ankietowych i marketingowych. Żadna firm nie może sobie pozwolić na ogromne straty związane z wypuszczaniem nowości na rynek. Muszą posiadać twarde fakty, które potwierdzą przydatność ich produktu. Tego, że będzie na niego tzw. rynek. Wyobraźmy sobie sytuacje w której produkt wypuszczony przez firmę się nie sprzedał, mogą jednak obwiniać jedynie siebie. Brak zrobienia takich badań skutkuje zazwyczaj sporymi stratami, które mogą zagrozić płynność finansową firmy. Czasami nie sposób przewidzieć wyników badań, ponieważ ciężko powiedzieć czy produkt spodoba się ankietowanym.

Na same wyniki trzeba czasami poczekać, ponieważ jeszcze muszą być poddane wnikliwej analizie. Same suche dane to za mało, trzeba z nich wyciągać odpowiednie wnioski, co nie należy do łatwych zadań.


Z Wikipedii: Tajemniczy klient

Zwani także klientami testowymi, tajemniczymi gośćmi, a także - niesłusznie - ankieterami, to osoby wykonujące badania testowe. Zobowiązani są do postępowania według określonych instrukcji - scenariusz ich zachowania powinien być skonstruowany w sposób odzwierciedlający zachowanie typowego klienta danej firmy. Za badanie zwykle dostają wynagrodzenie, którego wysokość jest zależna od rodzaju badania, jego trudności oraz polityki firmy badawczej.

Tajemniczy klienci przechodzą specjalne szkolenia przed udaniem się na badanie: dotyczą one standardów obsługi w badanej firmie, aby dobrze wiedzieli, co powinni sprawdzić, oraz scenariusza badania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci



© 2019 http://revolver.olsztyn.pl/