Efekty przy treningu

ni się od tej codziennej, standardowej diety zalecanej dla przeciętnego człowieka, główną różnicą są oczywiście kalorie dostarczone do organizmu. Przeciętna dieta dla dorosłego, ważącego 80-90 kg mężczyzny to 2000 kcal, diety s

Dodane: 06-05-2016 00:00
Efekty przy treningu Generalnie to idealne miejsca, aby kupić niezbędne do treningu suplementy i odżywki. Jednak dlaczego dobrze jest ćwiczyć z suplementacją?

Kwestia kaloryczności

Dieta sportowca sporo różni się od tej codziennej, standardowej diety zalecanej dla przeciętnego człowieka, główną różnicą są oczywiście kalorie dostarczone do organizmu.

Przeciętna dieta dla dorosłego, ważącego 80-90 kg mężczyzny to 2000 kcal, diety sportowe mogą mieć nawet 4000-5000 kcal. Długie stosowanie takiej diety może być szkodliwe, więc warto zasięgnąć porady dietetyka i stale kontrolować stan swojego zdrowia, zwłaszcza nerek i wątroby. To samo tyczy się przy stosowaniu dodatkowych suplementów diety takich jak aminokwasy, białka czy kreatyny.


Izolaty, hydrolizaty, koncentraty. Słowem białka i ich typy

Odżywki białkowe można podzielić na trzy duże grupy, wskazujące na ich pochodzenie. I kolejno mamy na rynku białka roślinne, z pszenicy, ryżu, czy sojowe. Kolejne są białka serwetkowa (mleczne) oraz zwierzęce niemleczne. Każdy z tych typów ma swoje właściwości, wchłanialność oraz inne ważne dla sportowców parametry.

Izolat serwatki jest najlepszy jako po treningów, ponieważ szybko się wchłania i dobrze odżywia nasze mięśnie po wysiłku fizycznym. Co ciekawe najgorzej przyswajalne są izolaty białka wołowego. To jaka odżywkę będziecie stosować, zależy od waszych potrzeb na dodatkowe białko w diecie, pamiętając, ze to właśnie w diecie powinno być tego białka wystarczająco.


Hasło w encyklopedii: Normy żywienia

Normy żywienia ? przyjęta na podstawie badań ilość energii i składników odżywczych wystarczająca zaspokojeniu znanych potrzeb żywieniowych praktycznie wszystkich zdrowych osób w populacji. Spożycie zgodne z określonymi w normach ma zapobiec chorobom z niedoboru energii i składników odżywczych, a także szkodliwym skutkom ich nadmiernej podaży. Należy pamiętać, że normy opracowywane są dla grup ludności, a nie dla poszczególnych osób i przeznaczone są dla ludzi zdrowych. Osoby chore powinny stosować się do zaleceń żywieniowych wyznaczonych przez lekarza specjalistę.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Normy_żywienia



© 2019 http://revolver.olsztyn.pl/